Országos kompetenciamérés 2016.

A kompetenciamérések eredményei

A magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, és mára már Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon.  Az ország összes általános és középfokú iskolájában méri a 6. 8. és 10. évfolyamos tanulók szövegértési képességét és matematikai eszköztudását.

A teljes körű mérések célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése. Ezért sok és sokféle, a mért területek minél részletesebb lefedését biztosító feladatokból álló feladatsorokat állítanak össze. Emellett ügyelnek arra is, hogy a feladatok között nagyon könnyű és nehezebb feladatok is legyenek, és így viszonylag pontosan össze lehessen hasonlítani a tanulók képességeit.

Az Oktatási Hivatal a mérés eredményeiről országos elemzést készített, melyet a kormányzati portálon nyilvánosságra hozott.

Iskolánkban a 2016-os év során végzett mérés eredményeiből:

Matematika, 8. osztály

Iskolánkban 1670
Országos átlag 1597
Általános iskolák 1580
Városi általános iskolák 1569
Észak-Magyarország régióban 1537
Mezőkövesdi járás 1556

Szövegértés, 8. osztály

Iskolánkban 1613
Országos átlag 1568
Általános iskolák 1550
Városi általános iskolák 1538
Észak-Magyarország régióban 1504
Mezőkövesdi járás 1512

image_pdfimage_print

A hozzászólások le vannak tiltva.